Fes esport: el secret per estar més sa i feliç

09-10-2019

Els espanyols tenim una de les esperances més altes de vida del món. Ocupem la quarta posició en una llista de 195 nacions, darrere del Japó, Suïssa i Singapur. I no només això. De seguir les tendències de salut actuals, el 2040 el nostre país serà el que ostentarà major esperança de vida de tot el planeta, segons un estudi presentat per la Universitat de Washington.

Hi ha diferents variables que influeixen en aquests pronòstics. Una de les més importants és l'alimentació. El nostre patró de dieta mediterrània, rica en fruites i verdures, amb greixos saludables com l'oli d'oliva i un consum equilibrat d'hidrats de carboni, carn i peix, compta amb el reconeixement de la UNESCO que la va incloure en el llistat de Patrimoni Cultural de la Humanitat. A més d'una dieta saludable, la pràctica regular d'exercici és un altre dels pilars fonamentals sobre els quals se sustenta la nostra salut i benestar.

Esport, una assignatura que podem millorar

Un 32,4% d'espanyols fa exercici diàriament i un 24,8% afirma practicar diverses vegades a la setmana. Tot i que aquests nivells d'activitat encara estan per sota de la mitjana europea, cada vegada és més gran la consciència que cuidar no només influeix en la durada de la nostra vida, també en la seva qualitat. No és estrany que apuntar-se a un gimnàs, sortir a córrer o practicar alguna activitat física de forma regular sigui un dels propòsits més recurrents quan vam iniciar l'any o el nou curs. Els seus avantatges són inqüestionables: ens ajuda a augmentar el to muscular, a mantenir la densitat òssia, a perdre pes, a definir la silueta i a millorar la resistència a la insulina. Psicològicament, contribueix a reforçar l'autoestima i el concepte d'autoimatge, alhora que redueix l'estrès i el decaïment. No hi ha dubte que l'esforç val la pena.

Fred, calor o massatge, tres formes de trobar alleujament

Atent a les necessitats d'aquells que ja han inclòs l'exercici en la seva rutina i no estan disposats a que res no els pari, Sportsalil, la gamma de Laboratoris Viñas desenvolupada per a la salut esportiva, inclou productes per a mitigar les molèsties musculars i accelerar el procés de recuperació.

Sportsalil Spray Gel, amb efecte fred, proporciona alleujament de forma immediata en cas de cops i contusions, lesions musculars i articulars, luxacions, esquinços i torçades. Aplicat durant les primeres 48 hores, ajuda a recuperar l'àrea adolorida. El seu ús és senzill, s'ha de ruixar la part afectada des d'una distància de 20-30 centímetres durant 4-5 segons. En cap cas cal aplicar sobre ferides, mucoses, abrasions o excoriacions. Es presenta en spray de 150 ml.

Sportsalil Pegat i Banda de Calor, amb 8 hores d'efecte calor, resulta eficaç quan sentim cansament i tensió muscular o en cas d'esquinços i distensions. Aplicat a partir de les 72 hores posteriors a la lesió, ajuda a relaxar els músculs i a reduir la rigidesa articular. Per gaudir dels seus beneficis, s'ha de netejar i assecar la zona, extreure el pegat del sobre de protecció, retirar l'adhesiu i col·locar el pegat a la zona interessada de manera que s'adhereixi tota la superfície a la pell. Perquè sigui efectiu cal portar el producte posat durant almenys 8 hores. Per facilitar la seva adaptació a la superfície a tractar, es presenta en dues mesures: pegat de 13x10 cm i banda de 29x9 cm.

Si el que necessitem és calmar, hidratar i refrescar una determinada zona efectuant un lleuger massatge, Sportsalil Crema Relax és el producte indicat. Elaborada amb una combinació d'extractes de plantes (Arnica montana, Camamilla, Ginkgo biloba), Bisabolol i altres ingredients, ofereix unes característiques galèniques, de textura fluida i fàcil absorció. Només cal aplicar una quantitat suficient de Sportsalil Crema Relax després de la pràctica esportiva i fer massatges l'àrea afectada fins a la seva completa absorció. Es pot repetir les vegades que sigui necessari. Es presenta en tubs de 100 ml i 200 ml.

Claus per viure més i millor

Per a gaudir d'una bona salut hem de tenir en compte el nostre benestar físic, mental i social. Assolir aquest objectiu passa per incloure en el nostre dia a dia una sèrie de pautes saludables:

  1. Una dieta equilibrada rica en fruites i verdures. Els hidrats de carboni han de representar un 50% dels nutrients, els sucres simples un 10% i els greixos a un 30% del valor energètic total.
  2. Trencar amb mals hàbits com el tabac, l'alcohol o l'excés de sucre.
  3. Practicar exercici de forma regular. Córrer, sortir amb bicicleta o apuntar-se a classes dirigides en un gimnàs. No importa quin esport triïs, l'essencial és posar-se en marxa.
  4. Prevenir: realitzar les revisions mèdiques periòdiques com a estratègia per mantenir la salut en equilibri. No oblidis la teva salut dental ni les visites a l'oftalmòleg.
  5. Gaudir de bons moments. Reserva una estona cada dia per fer una activitat amb la que et sentis realitzat o, senzillament, et relaxi. Si som conscients de les nostres obligacions, també hauríem de ser-ho del nostre dret a gaudir.
  6. Relacionar-se amb altres persones. La tendència a l'aïllament de la societat actual perjudica el nostre benestar. Que les xarxes socials no et portin a engany. La calidesa d'un somriure o d'una abraçada no s'aconsegueix a través d'una pantalla.
share, link, spread

El nostre web utilitza cookies pròpies i de tercers per personalitzar la navegació i millorar els seus serveis mitjançant l'anàlisi dels hàbits de navegació dels usuaris. Si continueu navegant, n'accepteu l'ús de conformitat amb la nostra Política de Cookies.